Sunday 17 November 2013

p.Show - 射雕英雄传 1983 (part II)

The last part is here:   Show - 射雕英雄传 1983 

The best songs:
四张机 (《射雕英雄傳之東邪西毒》插曲)
四张机
演唱:甄妮

四张机
鸳鸯织就欲双飞
可怜未老头
春波碧草 晓寒深处
相对浴红衣

桃花開 (《射雕英雄傳之東邪西毒》插曲)
千愁記舊情 (《射雕英雄傳之華山論劍》插曲) - 羅文
千愁記舊情
射鵰英雄傳之華山論劍插曲
沒有月也不見星 迷茫路伴孑影
從此斯人失去 剩我千愁記舊情
紅日再不會升 熱心漸似冰 從此星沉天際 剩我低徊血淚凝
日日伴隨難再現 夜夜叫喚亦不應
舊日笑面上的萬般千種親愛 消失風中 風卻未靜
含淚訴不清 問天未有聲 何日再歡顏相見 復得斯人說舊情

肯去承擔爱(甄妮)
肯去承擔爱(甄妮)
曲 : 顾 嘉 辉 词 : 黄 沾
早已明知对他的爱 开始就不应该
我却愿将一世 交换他一次真意对待
我是宁可抛去生命 痴心决不愿改
为了他甘心去忍受 人间一切悲哀
在我心中这份浓情 没有东西能代
肯去承担爱的苦痛 敢去面对未来
我是宁愿改我生命 痴心也不愿改
...

四张机 鸳鸯织就欲双飞 可怜未老头白 春波碧草 晓寒深处 相对浴红衣 ...

So simple ... So perfect a rhythm ...

Life is actually a very simple thing. We just have to live a simple and passionate style.

The hero in the show is 郭靖. A dumb guy who is just pure hard-working and very straight. I can identify with him. Being cunning is never my cup of tea. May tengri saves me from temptations of greed. But, on the other hand, I always had 杨康 in my mind. Trying to employ cunning all the time. 一念一天堂,一念一地狱 ... Sigh ...

30 full years have passed me by ...

Do join me to watch the show in its former glory ...

No comments:

Post a Comment